ח"כ אלמוג כהן על הקצין המתחזה: "פעל כמו מקצוען"

מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ אלמוג כהן על הקצין המתחזה: "פעל כמו מקצוען"

ח"כ אלמוג כהן במהדורת הבוקר ב'קול חי' על הפרשיה שחשף: "מרגל מקצועי ששירת בתפקיד מאוד מסווג. התחקיתי שנה וחצי אחורה לחייו, הגיע אליו מידע שאדם סביר מפחד לשמוע. הקליט ישיבות מסווגות שקשורות בתחילת התמרון. הייתי סוכן סמוי בארגון פשיעה, האיש התנהל כמו מקצוען"

צילום: משה ביטון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ אלמוג כהן, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), על פרשיית הקצין שהתחזה לקצין בכיר יותר והשיג מידע ביטחוני מסווג: "יש פה התנהלות של מרגל מקצועי שיודע מה הוא עושה. הייתה פגיעה בביטחון ישראל. כל הפרשה הזאת הזייה מוחלטת".

כהן התייחס למתקפות עליו: "אני לא נותן לרעשי הרקע להזיז אותי. סעיף 3 באישום מדבר על ריגול חמור. אבל זה לא הכל, הוא עשה הרבה יותר מזה. התחקיתי שנה וחצי אחורה במהלך חייו וכבר אז עלו לי נקודות תמוהות. הוא שירת בתפקיד מאוד מסווג.

עוד הדגיש: "המידע שהוא הגיע אליו זה מידע שאדם סביר מפחד לשמוע אותו. לא רק שהוא עשה את זה, הוא צילם והקליט ישיבות מסווגות, שקשורות בתחילת התמרון הקרקעי וזה עונה על השאלה האם זה פגע בביטחון. יש ניסיון לשייך את זה לימין ושמאל. זה לא רלוונטי. באתי מהעולם הזה, הייתי סוכן סמוי בתוך ארגון פשיעה. האיש התנהל כמו מקצוען".

להערכתו, האיש לא פעל לבד: "לכל מופעל יש מפעיל. דרכי הפעולה שלו הן של אדם שיודע מה הוא מחפש. אני חושב שהוא מופעל. כל סוכן צריך תשתית, סיפור כיסוי, מישהו שיפתח לך את הדלתות הראשונות ויגבה אותך. זה מה שמפחיד אותי. כאשר אנשי הביטחון הבכירים אומרים לי לא יודעים מי הפעיל אותו ומה המניע, כל בן אדם נורמטיבי שעבר את החקירות האלה ארבעה חודשים מזמר כמו זמר. אם נטאטא את זה מתחת לשולחן השביעי באוקטובר הבא מעבר לפינה. צריך להבין מה קרה שם".



0 תגובות